Mediální ohlas expedice Blue Land 2009

19.08.2009 11:00

Czech Radio

Photos

 

 

19.8. 2009

Tisková konference České Budějovice

Po návratu proběhla tiskovka ve stejných prostorách jako při odletu v režii Press Klubu z Českých Budějovic. Janě gratulovali k prestižnímu výkonu prezident  ČR Václav Klaus, primátor Mgr. Juraj Thoma, hejtman jihočeského kraje Mgr.Jiří Zimola a na tři desítky novinářů, pracovníků rádií i TV.  Spot uvedla také ČT 1 v hlavní zpravodajské relaci Události  (Real Player - čas 34:34) .

Děkujeme Janě Holoubkové manažerce klubu za dokonalou organizaci obou tiskovek, a také všem sponzorům za jejich věcné i finační dary, a fanouškům Jany za slova podpory a povzbuzení.

 

Online rozhovor s Janou 

 

ČT1  Události v regionech (Praha)

ČT1  Události (hlavní zprávy)

ČT24

RTA

 

Český rozhlas

Radiožurnál

IDNES.cz

Táborský deník

Jihočeský kraj

Nemocnice Hořovice

Hospodářské noviny

Newstin

CATHS

Žurnal Online

Full coverage

Jiří Zimola - hejtman

Jihočeské zprávy

Handisport.cz

KRAB.cz

AHAonline

Motocykl Online

MCN

China Economic Net

BLESK

Deník veřejné správy

Prachatický deník

Hit radio Faktor

1 zpravy.cz

Právo

Mladá Fronta Dnes

Deník 

Geneze

 

Expediční tým po návratu do Prahy dne 16.8.2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.8. 2009

Slavnostní zakončení expedice v Caffeterii na Malostranském náměstí

Po příjezdu do Prahy se cestovatelé odebrali do malostranské kavárny Caffeteria Ferrari, kde již loni startovala sajdkárová jízda do Maroka a kde Vlasta Hájek, redaktoři Radiojournalu  a další návštěvníci přišli poblahopřát Janě a Radkovi k úspěšnému zakončení expedice.

 

Článek Jany Fessslové popisující průběh expedice.

 

15.-16.8. 2009

Nočním vlakem do Dillí a odjezd do Prahy

Skupina s Janou i Radkem čeká u zavazadel asi 5 hodin na nádraží v Jammu ve vedru 40 stupňů - jedna z nejhorších zkušeností celé cesty. Při přejezdu z hotelu Vivek na letiště taxikář ztrácí Janin vozík. Naštěstí se rozhodl pro něj vrátit...

 

13.-14.8. 2009

Přesun do Jammu

Průjezd podhůřím Himalájí je náročný díky hustotě provozu - řidiči vyznávají agresívní styl jízdy a není výjimkou, že předjiždí náklaďák autobus a jedou v nepřehledných zatáčkách přímo proti sajdkáře.

 

10.-12.8. 2009

Leknínové dostaveníčko

Ve Srinagaru Jana s Radkem odpočívají u jezera na hausbótu - Jana si  nechává šít kalhoty u místního krejčího. Proběhla návštěva kobercárny i známých mughálských zahrad. Vedro začíná opět sužovat cestovatele.

 

8.-9.8. 2009

Přejezd nebezpečného Kašmíru - WILL + SKILL + DRILL= KILL

Přejezd do Srinagaru (cca 2 dny) územim na hranicich Indie s Pákistánem. Kašmírské obyvatelstvo je masírováno hesly typu Vůle +Dovednost + Dril = Zabijeni již od dětstvi a nenávist vůči Pákistánu i cizincům je tu viditelná. V Kargilu v neděli probíhá oprava vzpěry sajdkáry - mechanici Vinod a Sonu odvedli dobrou práci - vzpěra drží až do závěrečné etapy. 

 

 

 

7.8. 2009

Gompa Hemis

Návštěva kláštera Hemis poblíž Lehu. Poznávání tibetské kultury v ojedinělém budhistickém muzeu. Náhodné setkání s kolegy cestovateli Dušanem a Alexandrou z Prahy na náměstí v Lehu - www.indiejinak.cz .

 

 

6.8.2009

Pas Kchardung La pokořen

Jana s Radkem zdolali na sajdkáře nejvyšší Himalájský sjízdný průsmyk Kchardung La 5680mnm. Cestou je trápili technické problémy se sajdou i menší množství kyslíku (o 50% míň než doma) a vysoká nadmořská výška. Nicméně v pořádku se dostali zpět do Lehu a budou pokračovat do Srinagaru (lázeňské městečko :o), kde bude cca 2 dny klidnější režim.

 

5.8.2009

Zasloužený odpočinek

První odpočinkový den v Lehu. Nákupy suvenýrů, konečně znovu i nějaké připojení k internetu. Nicméně mobily tu nejdou :o). Rozžhavený Leh sezónní expediční město v srdci Himalájí. V zimě je tu minimálně lidí.

 

 

4.8.2009

Nebezpečí pod vrcholem Taglangla - Leh dosažen

Dlouhá a náročná etapa dojezdu do Lehu byla řádně spestřena nejen přejezdy dvou pětitisícových sedel, ale i tím, že pod vrcholem sedmitisícovky Taglangla praskl rám sajdy. Naštěstí si v horách lidi pomáhají a tak Jana jela kus cesty na náklaďáku a pak s jeepem s dalšími motorkáři...spanile ji dovezli až k hotelu. Ráďovi se podařilo dovézt do Lehu rozbitou sajdu a zajistit opravu, a tak cesta na nejvyšší sjízdný pas světa byla otevřená.

 

3.8. 2009

Brodění motorky a enduro horský terén

Nádherný, ale náročný den 165km dlouhého přejezdu do Chantru. Cestou sajda překonala 17 brodů a nekonečně mnoho kamenů.Bolesti hlavy i zažívací potíže se znovu hlásí. Romantický nocleh v kulatém stanu, který je zároveň místní "hospoda-místo setkáni".

 

2.8.2009

Kunzum Pass překonán a tlumič se loučí

Cesta na Kunzum La 4551mnm je kamenitá, náročná a tlumič se definitivně loučí se sajdou a je nahrazen provizorním dílem vyrobeným právě pro tento případ. Sajda tedy pokračuje a další scenérie řeky a hor jsou na dosah.Praskla duše pneumatiky na sajdě. Technici nic už nemají a tak pomáhá sada z vozíku Otto Bock a zachraňuje situaci.

 

31.7.-1.8.2009

Týden na cestě za Indickými Himalájemi

Dobré zprávy. Cesta se daří podle plánu. Jana s Radkem a skupinou dalších 8 motorkářů vystoupali proti proudu řeky Satluj na Himalájské velikány do výšky 3600mnm. Budou pokračovat podél řeky Spity směrem k hlavní silnici vedoucí z Manali do Lehu.Nad Lehem se pokusí přejet nejvýše položenou silnici - pas 5600m.

Jana nepohodlí jízdy v sajdě po nerovných a úzkých silnicích, ve vedru a vlhku a ve vysokých nadmořských výškách zvládá perfektně. Expedice jí baví. Za podpory ostatních motorkářů a samozřejmě řidiče sajdkáru Rocket, motorky Royal Enfield může dál pokračovat jako ostatní zdraví "borci" motorkáři.

 

27.-30.7. 2009

V sedlech motocyklů podhůřím Himalájí

Přesun z Dilí do Kalky proběhl vlakem. Sajda a i ostatní motocykly jsou připraveny a skupina motorkářů dobrodruhů s průvodcem Láďou CK Rajbas vyráží zeleným podhůří vstříc Himalájskému dobrodružství. Scenérie a první stoupání - nekonečně serpentýny...první zvykání na nástrahy nadmořské výšky (bolesti hlavy) a únava.Adrenalin ale vše přebije. Jednu noc strávili cestovatelé i v klášteře v Sarahanu, který je okouzlil.

 

25.7.-26.7.2009

Přesun do Indie - dobrodružství začíná

Přesun z Prahy do indického Dilí proběhl bezvadně. Díky tomu, že Turkish Airlines povolily nadváhu...podařilo se i dovézt a předat Velvyslanectví ČR školní potřeby a knihy i drobnosti pro volný čas pro indické děti z Kargyaku.

Probíhá aklimatizace na nové podnebí i kulturu.Zdárně :o) Jídlo cabati momo je dobré.Na nepořádek, zvířata, ruch a řízení na druhé straně se zvyká a připravuje.

 

 25.7.2009 14 hod.

Ruzyňské letiště - odlet expedice

Jana prijizdi do Prahy kolem 11 hod. nakladame dary pro deti do Kargyaku a odjizdime na letiste. Tam nas jiz ceka dalsich 9 motorkaru, kteri s nami pojedou nasi expedici. Pod vedenim Ladi Lazara zkuseneho pruvodce CK Rajbas probiha odbaveni, davame sampano na uspech expedice a stastny navrat a odchazime do utrob letiste. Let probiha standardne, Jana je uz zvykla ze svych predchozich cest. V Instanbulu je turecky zmatek, hodne dlouho trva nez privezou uzky vozik, aby Janu dostali z letadla. Pak uz uprkem na prestup a nastupujeme na dalsi sestihodinovy let.

Indie nas prekvapi svym vedrem ve 4 rano, je kolem triceti stupnu a taxiky nas odvazeji do hotelu. Po ceste zacina kulturni sok - jsme konfrontovani s realitou lidi spicich na ulicich na svych zeleninovych vozicich, vsude spina a smrad.

Dalsi den se v utrobach hoteloveho pokoje na Main Bazaru se Jana chladi cele dopoledne a Radek s Ladou jedou zarizovat motorky. Sajda tam stoji, cela krasna cerna Royal Enfield s 20 tis. km a sidecar Rocket. Zkousime pripevneni voziku, nakupujeme prilby a zkousime doladit sbihavost - dari se to tak napul, sajda porad tahne doleva. Moc by mi pomohla znalost serizovani sajdy, ale byt jsem byl po leta obklopen sajdkaristy v BMW clubu Praha, zadny se nepodelil o tuto znalost, a tak musime tapat. Zkousim merit vzdalenost predniho a zadniho kola od sajdy a mechanici to nejak steluji. Dostavame take novy tlumic, pronajem stoji 1400 rupii za den, vedle nam to nabizi za 1000, ale uz neni cas to resit a tak bereme co je.

Odpoledne se s Janou vydavame do utrob mesta, Jana hleda lekarnu aby ji mohla nafotit pro svou kamosku a pokracujeme malou ceskou party na strese hotelu Metropolitan, kam se Jana vysplhala 2 patra po prikrych schodech. Indove neveri a vsichni z party ji fandi a deli se s nama nejen o pivo, ale i o cestovatelske a motorkarske historky ze vsech koutu sveta.

Vecer se taxiky presunujeme na vlakove letiste a odjizdime smer Kalka. Zitra rano v 5 hodin jiz budeme vystupovat z vlaku a nasedat na nase motocykly v podhuri Himalaji. Uz se tesime az vyjedeme do hor.

 

HIMALAJSKA VOZICKARSKA MOTO EXPEDICE ZACINA!

 

22.7.2009 10 hod.

Tisková konference - Press Klub Syndikátu Jihočeských Novinářů

Tisková konference proběhla v Českých Budějovicích za hojné účasti novinářů - poctil nás svou návštěvou pan hejtman jihočeského kraje i zástupci společnosti Astorie a.s. Radek a Jana informovali o záměrech expedice a regionální rozhlas, televize i deníky připravily rozhovory s Janou Fesslovou.

Jihočeský hejtman pan Mgr. Jiří Zimola převzal záštitu nad konáním této akce a slavnostně předal Janě šek v hodnotě 10 000 korun a další věcné dary.

O naší expedici se v následujících dnech mohou informovat čtenáři Jihočeského deníku, MF Dnes, Práva, Blesku a dalších. Reportáže připravily také regionální televize a rádia.