Humanitární aspekty expedice Titicaca

01.05.2010 07:58

I v letošním roce jak je naší tradicí jsme se rozhodli uzavřít partnerství  mezi expedicí a  humanitárním sdružením, které aktivně pracuje v naší cílové destinaci - více se o Nadaci Inka dozvíte v klipu Televize JS:

 

https://www.televize-js.cz/view.php?cisloclanku=2010030001

 

Členové expedice se setkají v Peru s členy Nadačního fondu Inka a navštíví školy a rodiny, kde fond působí.

 

 

Nadační fond Inka působí v Peru a ČR od roku 2002.

Podporuje vzdělání indiánů v Andách a přispívá k přátelství mezi obyvateli ČR a Peru a k multikulturní výchově dětí v ČR.    

 

 

NF Inka založila PhDr. Olga Vilímková, Ph.D., která jezdí do Peru od r. 1994 a v r. 2001 žila v malé indiánské vesničce v Andách, kde učila v jednotřídce děti místní státní školy. Žila v indiánské rodině, a měla tak možnost poznat lépe každodenní život, možnosti i sny tamních obyvatel. Velkou touhou je pro indiány vzdělání dětí, ve kterém vidí příležitost, jak zlepšit život rodin a obcí, ale jejich materiální podmínky možnost návštěvy vyšší školy často neumožňují.

Hlavním projektem NF Inka je tedy podpora konkrétních indiánských studentů při vzdělání. V rámci projektu sonkoča (v jazyce kečua srdíčko) poskytujeme prospěchová stipendia pro zvídavé a talentované studenty, kteří pocházejí z velmi chudého prostředí. Od počátku činnosti nadace využilo podpory českých donátorů přibližně 930 studentů. Někteří dnes studují na vysokých školách v Peru, jiní už studia dokončili a nyní pracují na peruánském venkově (lékařka, zubař). Studentka Fanny Puntacca Mamani získala stipendium české vlády a studuje v Praze obor tropické zemědělství..

Cílem podpory je vychovat vzdělanou nebo zručnou generaci, která zlepší život indiánů na venkově. Jednotliví „profesionálové“ mohou svými znalostmi a dovednostmi usnadnit život nejen své rodině a vesnici, ale výměnou zkušeností s lidmi jiných obcí mohou přispět k rozvoji širšího kraje. NF Inka podporuje setkávání indiánských studentů různých oblastí.

Hezkou součástí projektu je osobní vztah mezi českým dárcem (kmotrem) a podporovaným studentem a jeho rodinou. Kmotři si s dětmi dopisují a mnozí svou indiánskou rodinu navštívili.