Dnešní host

23.11.2009 17:24

Jana Fesslová

Alžběta Švarcová  12.10.2009 10:30

 

Řadu sportovních ocenění, mimo jiné i z Pekingu, ale také pokoření nejvyššího průsmyku světa v Himálaji - to má na kontě Jana Fesslová, úspěšná česká paralympionička a mimo jiné i velká cestovatelka. Jak významnou roli hraje v jejím životě sport, nijak neskrývá: "V mém případě je sport jednoznačně tažným motorem života, a to už od dětství." Po 11. hodině odpověděla na posluchačské dotazy také v on-line rozhovoru. Více zde.


V úterý 13. října bude hostem prognostik a bývalý politik Valtr Komárek. 

 

Sport, práce, škola, cestování... to vše neoddělitelně do života Jany Fesslové patří. "Když jsem doma víc než dva dny najednou, jsem na zabití," s úsměvem přibližuje svou činorodost Jana Fesslová.

Tak dochází i k situacím, kdy se ze dne na den rozhodne, sbalí si batoh a takříkajíc na blind vyrazí s invalidním vozíkem například do Číny. Její manžel si prý už za posledních deset let zvyknul: "Když se to stalo poprvé, nejprve tomu nevěřil, protože jsem mu své záměry oznámila týden před odletem. Do té doby jsem nikde nebyla, nebyla jsem absolutně jazykově vybavená. Nejprve tomu tedy nevěřil, a když mě vezl na letiště, byl v šoku."

Zdůrazňuje, že její zahraniční cesty nejsou útěkem před problémy: "Jde o to, že když odcestuju sama, mám čas sama na sebe, můžu si utřídit myšlenky. Říct si, co bude dál, co od života vlastně čekám."

Jaké tedy jsou životní priority ženy, která například dlouhodobě odkládala onkologickou léčbu, aby se mohla připravit na paralympiádu v Pekingu? "Sport je pro mě tahoun a motor života - aby se člověk nezhroutil, když se dozví nějaké špatné zprávy. Takže když mi oznámili moje onemocnění, už jsem se v té době na olympiádu připravovala. A rozhodla jsem se, že ji chci upřednostnit."

Svůj pozitivní přístup k životu shrnuje: "Chci si život užívat. Nechci dva roky čekat, jestli se uzdravím, nebo ne - protože, jak víme všichni, onkologické onemocnění není jedno z nejvyléčitelnějších."

Také na její cestu do Himálaje se Jany Fesslové Lucie Výborná zeptala. Jak snášela situace, které by vzdal mnohý ze zdravých lidí? A proč nikdy nepodlehla pokušení obrátit se a vrátit se domů? Také to se dozvíte v záznamu celého rozhovoru.

Záznam celého rozhovoru s Janou Fesslovou i s dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v Rádiu na přání.

Po jedenácté hodině odpovídala Jana Fesslová na otázky také v on-line rozhovoru. Posluchače zajímalo nejen to, jak se vyrovnává se svým zdravotním handicapem, ale i její vzpomínky na paralympiádu v čínském Pekingu.

HOST: Jana Fesslová - paralympionička

na Vaše dotazy odpověděl 12. 10. 2009 od 11 do 11.30


otázka:

Milá Janičko, moc moc tě zdravíme z Brna, jsi naprosto úžasný človíček, kterého máme moc rádi a ráda bych se zeptala jak to všechno zvládáš ve svém nabitém programu a jaký cíl si kladeš na příští rok??? Přeji hodně zdravíčka a životního elánu!!!
(Lenka, Pafka a Naďa - 12.10. 2009 10:47)

 

odpověď:

Ahoj, zdravím Vás do Brna, díky za otázku:-). Jaký bylo maso:-)? Pozdravuju všechny a těším se, až se uvidíme. Čus, Jana

 


otázka:

Dobrý den, jaký motocykl byl použit během expedice. Děkuji za odpověď.
(Petr - 12.10. 2009 10:47)

 

odpověď:

Dobrý den, jednalo se o motocykl Royal Enfield z 50. let. Hezký den, Jana

 


otázka:

Moc zdravíme Janu ze ZŠ Pod Vodojemem moc ji fandíme a držíme palce ve všem co dělá a chceme se zeptat co teď chystá, protože ona dovede vždy překvapit
(Posluchač - 12.10. 2009 10:47)

 

odpověď:

Zdravím do své základní školy:-), momentálně nechystám nic, jsem v léčbě chemií, ale příští rok určitě něco vymyslím, nějakou Čínu nebo Nepál. Zdraví Busina

 


otázka:

Dobrý den, chtěla bych poslat za sebe a své kolegy moc pozdravů a popřát hodně zdraví.
(Dana Žitňanská, ASTORIE a.s. - 12.10. 2009 10:48)

 

odpověď:

Dobrý den, Dano, díky moc a zdravím všechny z Astorky:-). Jana

 


otázka:

Dobrý den, působíte jako veskrze pozitivní člověk, za což si vás moc vážím a doufám, že vše ve vašem životě dopadne, jak si přejete. Zajímalo by mě, zda někdy nastala ve vašem životě situace, kdy jste si opravdu stýskala? Díky
(Jitka - 12.10. 2009 10:49)

 

odpověď:

Dobrý den, Jitko, ta situace určitě nastala, a to několikrát. Vždy když jsem se dozvěděla špatnou zprávu, tak jsem z toho byla rozhozená a smutná, ale jen do doby, než jsem si uvědomila, co chci dál a zda se ta situace dá změnit, anebo ne. Hezký den, Jana

 


otázka:

Jak dnes vzpomínáte na atmosféru na parympiádě v Pekingu?
(Posluchač - 12.10. 2009 10:49)

 

odpověď:

Dobrý den, na atmosféru v Pekingu vzpomínám moc ráda, bylo to super závodit na stadionu, kde bylo víc jak 50 tisíc diváků a podmínky byly výborný. Zkrátka hukot. Atmosféra byla super i díky atletům vozíčkářům. Hezký den, Jana

 


otázka:

Nad kterými zeměmi leží průsmyk Khardung-la, prosím, řekněte mi. Díky.
(Jana - 12.10. 2009 10:50)

 

odpověď:

Jsou to indické Himálaje, mezi hranicemi s Pákistánem. Snad to je dobře. Hezký den, Jana

 


otázka:

Jani zdravíme poslouchali jsme Tě ve škole posílali i dotaz , bohužel nezazněl. Takže všichni zdravíme přejeme zdravíčko no a vše co si ještě přeješ měj se za všechny Věra
(Věra Frišová - 12.10. 2009 10:57)

 

odpověď:

Ahoj, Věrko, dodatečně vše nejlepší k svátku tobě i p. Heneberkový:-). Díky za dotazy a těším se, až za Vámi vyrazím do Ústí. Zdraví Busina

 


otázka:

Dobrý den, Jano, jmenuji se František Vlček a bydlím v Pardubicích, moc dobře vím, co to znamená být handicapovaný, i když mám úplně jiné potíže než Vy, mám odmalička DMO na pravou stranu těla. Rovněž sportuji, nyní se účastním na tricyklu závodů invalidů po ČR. Rád bych spíš věděl, jak vyzrát na to, abych měl ještě silnější vůli než mám dosud, nejsem docela spokojen sám se sebou, vím, že cvičením bych se ještě víc rozvíjel... Kdybyste mi zkusila poradit, jak Vy se motivujete prosím Vás... Jinak přeji mnoho dalších úspěchů v životě, ať se podaří Vaše léčba a do budoucna další skvělou reprezentaci České republiky. Děkuji Vám moc
(František - 12.10. 2009 11:05)

 

odpověď:

Dobrý den, Františku, tím hnacím motorem je sport, ale zároveň další koníčky, jako je právě cestování, ale dneska si užívám i studium na vysoké škole. Někdy je lepší, když je člověk spokojený s málem, aby ho větší štěstí potěšilo víc. Zkuste být spokojený třeba s tím, že jste strávil den bez bolesti nebo že jste se dokázal usmívat i přesto, že Vás nic velkého nepotkalo. V mém případě hraje velkou roli manžel a nejbližší přátelé. Pokud byste chtěl ještě nějakou motivaci nebo radu, mrkněte na stránky www.jana-fesslova.cz a tam je kontakt i na mou maličkost. Hezký den Jana

 


otázka:

Ahoj Jani, v první řadě velká gratulace k úspěšné expedici, bylo to neuvěřitelné. Fakt jsi borec. Drž se !!!!
(Šárka Eichlerka z Ústí - 12.10. 2009 11:08)

 

odpověď:

Ahoj, Šáry, myslím si dobře, že jsi to ty:-). Napiš mi prosím na mail jfesslova@seznam.cz. Díky za gratulaci a zdravím kluky a mamku. Pa, Jana

 


otázka:

Rozhovor dnes končí.
(Administrátor - 12.10. 2009 11:09)

 

odpověď:

Všem děkuju za otázky a gratulace. Přeji všem, ať se daří a úsměv nemizí z Vašich tváří. Hezký den. Jana Fesslová - Busina